صدای شادی و بازی بچه‌ها در یکی از واپسین روزهای گرم شهریورماه توی حیاط مدرسه پیچیده است، اما حتی این گرمای تابستانی هم نتوانسته از شور و هیجان بازی بچه‌ها کم کند. پسرها فوتبال بازی می‌کنند و دخترها دور هم جمع شدند و هم‌صحبتی می‌کنند.

پویاشهر

همشهری آنلاین؛ سرویس خانواده- سحر جعفریان: دخترها در دورهمی‌شان شاید دارند از آرزوهایشان حرف می‌زنند. این داستان همیشگی مراکز آموزشی پویاشهر زیر نظر سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران است. مراکزی شبیه مدارس معمولی ولی فقط کمی کوچک‌تر. احمد احمدی‌صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره مراکز پویاشهر گفت: «پویاشهرهای تهران مدارسی هستند که با درک وضعیت خانوادگی و اقتصادی کودکان خانواده‌های بی‌بضاعت و به ویژه کودکان کار، شرایط تحصیل و سوادآموزی آنها را به بهترین نحوه فراهم می‌کنند. به طوری که هم درس و تفریح داشته باشند وهم سهم‌شان را از درآمدزایی خانواده پرداخت کنند. در حال حاضر ۳۲ مرکز تخصصی آموزشیِ پویاشهر در تهران فعال است که بیش از 5000 کودک را تحت پوشش قرار داده‌اند.»

احمدی‌صدر ادامه می‌دهد: «یکی از مهمترین برنامه‌های شهرداری در راستای مهار، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهر تهران ارائه خدمات به کودکان کار و خیابان به عنوان یکی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه است. بنابر این برنامه و سیاست به دنبال افزایش کمی و کیفی مراکز پویاشهر هستیم.»

کد خبر 788353
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha